11 Temmuz 2015 Cumartesi

SHANGRI-LA BOSPHORUS İFTAR MENÜSÜ

Shangri-La Bosphorus a beautiful hotel located in the financial and entertainment district of Besiktas. Ist Too is Shangri-La's restaurant, that presents a memorable feast during Ramadan with tasteful Ottoman palace cuisine. Check the photos and see how tasteful Turkish food is...;)


*Beşiktaş iskelesinde hep bir telaş hep bir koşuşturma olur. Vapura yetişmeye çalışanlar, seri adımlarla gelen vapurdan inenler, sevdiklerini iskelede bekleyenler.... Şimdi bu da nereden çıktı demeyin, Shangri-La'ya gittiğinizde gözünüz ister istemez dışarıdaki hareketliliğe takılıyor. İnsan sadece manzarayı değil hayatın da koşuşturmasını buradan keyifle izliyor ve dalıp gidiyor. Sanırım son dönemlerde hayatı biraz ağır çekim yaşamaya başladığım için böyle detaylar benim daha çok ilgimi çekmeye başladı. Neden mi? İşte bu apayrı bir hikaye ama söz yakında onu da anlatacağım ;)








Geçtiğimiz günlerde Shangri-La Otel'in iftar menüsünü deneme şansım oldum. Aslında menü değil koskoca bir açık büfeden bahsediyoruz. Daha restaurant kısmına adımınızı atar atmaz sizi meyve kuleleri, şekerden bir mevlana ve yeşilliklerin arasına gizlenmiş kuruyemişler karşılıyor. Fotoğraflara baktıkca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız ;) Ana yemeklerin olduğu bölüm ayrı, salata ve soğukların bölümü ayrı, Türk tatlıları yine ayrı ve en sevdiğim tatli bölümü de ayrı Shangri-La'da. Masanızda zaten iftariyelikler en iştah açıcı halleriyle sizi bekliyor, ardından çorba servisi, sonra beni çok şaşırtan bir sahanda yumurta ve ara ikram servisi yapıldı. Ben daha büfeden birşey alamadım doymuş gibiydim, ama gözüm tabii kolay doymuyor :)))







Açık büfede tek tek neler ikram edildiğini yazmayacağım ama bana ve arkadaşlarıma göre gecenin "EN"leri şu şekildeydi: Ballı Mahmudiye hepimizi mest etti. Bir tavuk bu kadar tatlı olur, kalp kalp!!! Döner çılgınlar gibi beğenildi, lokma ile ben nostalji oldum (çok ama çoook özlemişim), tütsülenmiş enginar herkesi çok şaşırttı -sebzenin güzel olmasına etsever arkadaşlar hep şaşırıyorlar :))) Ama sanırım gecenin en büyük şaşkınlığını bütün bu lezzetli Türk yemeklerin Fransız bir şefin elinden çıktığını öğrenince yaşadık. İnanılmaz bir iş ve lezzet çıkarmış, gerçekten çok takdir ettik. Ve son olarak ben finali bana göre Shangri-La'nın imzası olan çaylarla yaptım. Shangri-La'da 100'ün üzerinde çay çeşidi olduğunu biliyor muydunuz? Ramazan'ın son günlerinde kendini şımartmak isteyenler o zaman burayaaa ;) 










1 yorum:

Pembe Dünyam dedi ki...

Merhaba bloğunuzu takipdeyim bende beklerim :)