7 Mayıs 2015 Perşembe

MATRUŞKA

Soviet cuisine was formed by the integration of the various national cuisines of the Soviet Union. I never tried before Soviet cuisine but I found a very cute place in Istanbul with many many delicious tastes. It is called Matryoshka: Russian doll, refers to set of wooden dolls of decreasing size placed one inside the other. I can say Matryoshka was a very interesting experience and also very tasteful ;)


*Birçok ülke gezdim birçok yer gördüm ama nedense çok yakınımda olan Rusya'yı hep atlamışım. Madem hiç gidip görmedim o zaman gidip yiyeyim dedim ve İstanbul'daki en iyi Sovyetler Birliği mutfağı temsilcilerinden biri olan Matruşka'da soluğu aldım. Neden Rus mutfağı değil de Sovyetler Birliği mutfağı, çünkü Matruşka sadece Rus yemekleri ile sınırlı değil eski Sovyetler Birliği ülkelerinin en güzel lezzetlerini burada bulabiliyorsunuz. Biz hızlı bir giriş yaparak Orta Asya'dan Kafkaslara kadar geniş bir çoğrafyaya yayılmış olan birbirinden lezzetli yemekleri hemen denemeye koyulduk.








Rus salatası, Slotka balığı ile yapılan Shuba salatası, ton balığı ve yumurta ile servis edilen Mimoza salatası ve patlicana sarılı havuç ve ceviz ile hazırlanan Kafkas ruleti ile yemeğe başladık. Artık bir vejeteryan olduğumu bilmeyen yoktur, bu nedenle et yemekleri ile ilgili yorumları tadımda bulunan çoğunluğun tepkisine göre yazıyorum ve Borsch çorbasının güzel tepkiler aldığını gönül rahatlığıyla iletebilirim ;) Aynı yorum dana Stragonof için de geçerli.




Sonra soframızda bir mantılar geçidi yaşandı. Azeri ve Gürcü mantılarının yanı sıra Rus Pelmenisi ve bir çeşit krep olan Blinçik afiyetle yenildi. Ben en çok tavuk Stragonof ve özel bir sosla ikram edilen tel kadayıfa sarılı karidesleri beğendim, tabii başlangıçları da atlayamayacağım :) Tatlıdan önce Özbek pilavı ile gecenin finalini yaptık.





Ve gecenin tatlı kapanışları: Matruşka tatlısı (Bu tatlı unsuz kek, kakaolu kek, krema, balkabağı ve ceviz katlarından oluştuğu için adı Matruşka olmuş) ve Ballı kek. Her ikisi de çok hafifdi. Matruşka sadece yemekleri ile değil aynı zamanda dekorasyonu ile de bizi şaşırtıyor. Burası bir müze gibi, eski dönemlere ait birçok fotoğraf, daktilo, saatler, müzik aletleri, biblolar ve tabii ki farklı boy ve renklerde yüzlerce Matruşka var. Yüzlerce diyorum çünkü onlar için özel bir köşe ve camekan bile yapılmış.




Tüm detaylar çok ince düşünülmüş ve hepsinin bir hikayesi var. Ben üzerinde Matruşka resimleri olan rengarenk kavanozlara da bayıldım. Matruşka hem yemekleri hem de farklı atmosferi ile sizleri çooook uzaklara götürecek. Farklı yemek ve lezzet arayışında olanlar Matruşka Caddebostan Bağdat Caddesinde, bence mutlaka bir deneyin ;)
P.S. Birlikte tadıma gittiğim arkadaşların da sayfalarına göz atmak isteyenler burayaaaa ;)
Cem Karakuş 
Ece Sacar 
Gezen Ayaklar
Hülya Mutfakta
Tadında Seyahat



1 yorum:

The Dainty Dolls House dedi ki...

Looks really tasty :) xx