2 Nisan 2015 Perşembe

THE BEST PARIS PATISSERIE'S ;)

Haute couture and designer boutiques or colorful macarons and yummy croissants? My answer is: "All of them :P" Forget clothes because some of the sexiest shops in Paris are the patisseries. Here are some of the best Paris patisseries and also delicious photos ;)


*Mekanist'in sayfasına artık ulaşılamadığı için daha önce yayınlanan Paris patisserie dosyamın tamamını buradan paylaşıyorum. Diyette olanlar gözlerini kapasın :P




Sizin en sevdiğiniz yemek hangisi bilmiyorum ama benimkisi tereddütsüz tatlı :) Hal böyle olunca Paris'e gittiğimde ufak bir tatlı keşfine çıktım. En güzel patisserieleri gezdim, resim çektim ve tabii ki hepsini afiyetle de yedim. Hala aldığım fazla kiloları vermeye çalışsam da şunu açık açık söyleyebilirim yediğim tatlılardan hiç ama hiiiiiiç pişman değilim ;)
O zaman hemen Paris Patisserie dosyasına başlayalım.

SADAHARU AOKI
Ona kısaca Fransa'daki Japon diyebiliriz. Sadaharu Aoki geleneksel japon malzemelerini Fransız stili ile birleştirip harikalar yaratan kişi. Özellikle Matcha (meşakkatli aşamalardan geçtikten sonra elde edilen özel bir yeşil çay çeşidi) ile çılgın denemeleri var ve lezzetler inanılmaz. Ben hayatımda ilk kez matchalı badem ezmeli kruvasan yedim. Bunun dışında matchadan çeşit çeşit tablet çikolatalar yapmış. Ve fransızların kutsal macaronları burada çikolataya batırılıp Chocoron olmuş :) Tüm tatlılar çok yalın bir çizgiye sahip ve hepsi birer sanat eseri gibi. Mağaza da aynı tatlılar gibi çok sade ama aynı zamanda da çarpıcı döşenmiş. Fransızların çoğu uğrayıp tatlıları paket yaptırıp almayı tercih ediyor ama mekan bence ufacık 3-4 masası ile çok keyifli. Bana göre Paris'de mutlaka uğranması gereken pattiserielerden biri.

http://www.sadaharuaoki.fr/news/en.html





CAFE POUCHKINE
Sıra şimdi de bir Rus pattisseriede. Paris'e gidenler Lafayette'nin yanındaki Printemps alışveriş merkezini bilirler. İşte bu alışveriş merkezinin giriş kısmında belki daha önce hiç fark etmediğiniz muhteşem bir patisserie var: Cafe Pouchkine. Herşey rengarenk ve sizi şaşırtan tatlılarla dolu. Ben tatlıları görünce sevinçle oradan oraya zıplayıp fotoğraf çekip durdum ve hemen sipariş verdim. Paris'de bizim pek alışık olmadığımız bir uygulama var, yiyip içtiklerinizin fiyatı oturduğunuz yere (iç dış mekan) göre değişiyor ve eğer paket yaptırıp tatlıları alırsanız fiyatlar daha uygun oluyor. Bu ufak bilgilendirmeden sonar gelelim tatlılara. Macaronlar muhteşem özellikle antep fıstıklı olan macron zaten bir efsaneymiş -ben de onayladım- ve karaorman pastası tadında olan bir macaron da denedim, o da çok başarılıydı. Bir de rengi ile beni etkileyen Vesna isimli bir tatlı yedim. Tatlı yemyeşik olsa da beyaz çikolatadan bir simit hayal edin; içi antep fıstıklı bir krema ve böğürtlen marmeladı ile dolu, üzerinde de tabii berryler var. Cafe Pouchkine sizi kesinlikle hayal kırıklığına uğratmayacak bir patisserie. 

http://www.cafe-pouchkine.fr/





LA PATISSERIE DES REVES
Bu patisserie için sunumu muhteşem diyebilirim. Tüm tatlılar cam fanuslar içinde özel masalarda sunuluyor. Görüntü gerçekten heyecan verici ama tatlılar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Belki ben yanlış bir tatlı seçtim bilemiyorum ama beni içi vanilya dolgulu kakaolu kek yediğim diğer tatlılar kadar  heyecanlandırmadı. Evet içinde tane tane vanilyalar gözüküyordu ve çok hafifdi ama sanki birşeyler eksikti. Ben en iyisi orada birkaç tatlı daha deneyip öyle yorum yapayım ;)


http://lapatisseriedesreves.com/en/







LADUREE
Laduree sempatik cafeleri, her sezon değişen temaları ve rengarenk macaronları ile gönülleri fethetmeye devam ediyor. Ben daha önce Laduree'ye bayılırken hayatımdaki en damak tadıma uymayan tatlıyı yedikten sonra biraz soğudum. Macaronları tartışmasız çok başarılı ve orada yediğim yemek de çok lezzetliydi, ama mekan hep çok kalabalık ve oturmak için sıra beklemek zorunda kalıyorsunuz. Bu nedenle Laduree'nin bir  kardeş butik açtığını duyunca koşarak oraya gitmeyi tercih ettim.

https://www.laduree.com/en_int/#langues





LES MARQUIS DE LADUREE
Les Marquis Laduree'nin çikolata kardeşi :) Butik çikolataların en güzellerini ve en lezzetlilerini burada bulabilirsiniz. Laduree gibi bir cafesi yok maalesef ama tatlılar o kadar başarılı ki, hala yediğim passion fruitlu çikolatalı mini pastayı unutamıyorum, inanılmazdı :))) Les Marquis'de Laduree'nin macaronlarından da bulabiliyorsunuz hem de daha fazla ve farklı çeşitleri ile.

https://marquis.laduree.com/en_int/





ANGELINA
Angelina yine Paris'de özellikle turistlerin en çok tercih ettiği patisserielerden biri. Hemen Louvre müzesinin karşısında bulunan cafe hep kalabalık ama ortam ihtişamlı. Ben Angelina'ya gittiğimde biraz abartıp hem onların meşhur sıcak çikolatalarından hem de çok övdükleri Mont Blanc tatlılarından ısmarladım sonuç: tatlı komasına giriyordum. Siz siz olun benim gibi herşeyi denemeye kalkmayın :S Sıcak çikolata şöhretini hak ediyor ama Mont Banc beni azıcık hayal kırıklığına uğrattı. Kestane püresi çok lezzetli ama ben içinde bir anda krem şanti ile karşılaşınca hem çok şaşırdım hem de bu durumdan pek hoşlanmadım. 1903 yılında kurulan Angelina'nın o nostaljik havasını hissetmek istiyorsanız uğrayacağınız yerler listesine burayı da mutlaka ekleyin.

http://www.angelina-paris.fr/en/





L'ECLAIR DE GENIE
Eklerden şaheserler yaratan mekan. O kadar farklı ve o kadar özel ekler var ki burada, bu ufacık dükkana girdiğinizde hemen büyüleniyorsunuz. Ben uzun bir süre hangisini alacağıma karar veremedim. Sonunda antepfıstıklı, passion fruitlu ve krokanlıda karar kıldım. Aralarında en beğendiğim passion fruitlu oldu, çünkü ben çikolata ve passion fruitun uyumuna bayılıyorum. Diğer ikisi de başarılıydı tek yapabileceğim eleştiri; ben eklerin birazcık daha taze olmasını tercih ederdim. Ama bunun nedeni benim akşamüstü saatlerinde ekleri almam olabilir şimdi L'eclair de Genie'ye de haksızlık etmeyeyim.

http://leclairdegenie.com/





FAUCHON PARIS
Ben İstanbul'daki Fauchon'a hiç gitmedim bu nedenle Paris ve buradaki arasında bir kıyaslama yapamayacağım ama Paris'deki Fauchon'da yediğim herşeyin çok lezzetli olduğunu söyleyebilirim. Tatlı, macaron ve yengeçli salataya tam puan veriyorum. Fauchon'un cafe kısmı dışında çok geniş bir alışveriş bölümü de var. Hediyelik özel ambalajli çikolatadan fırından yeni çıkmış sıcacık ekmeğe kadar burada herşeyi bulabiliyorsunuz.

http://www.fauchon.com/en/






Ve son olarak üç tavsiye daha. Pierre Herme'yi zaten saymama gerek var mı bilmiyorum ama Paris denilince ilk akla gelen isim onun nirvana tatlıları. Ben Kong Restaurant için özel olarak yaptığı muhteşem Carrement Chocolate'a inanamadım. Tüm çikolata severlerin mutlaka denemesi gereken bir tatlı. İkinci tavsiyem ise Eric Kayser. Bagetleri, kabak çekirdekli ve zeytinli ekmeklerini ve bademli kruvasanlarını çok ama çok seviyorum. Sonuncu tavsiyem aslında bir patisserie değil ama tatlı severlerin yine aklının bir köşesinde bulunsun ;) Shangri La Paris'in çay saatleri de çok başarılı. Geniş ve sınırsız çay seçenekleri eşliğinde lezzetli tatlıların tadını çıkartabilirsiniz. Paris'e gidecek olanlara umarım bu öneriler faydalı olur, gittiğinizde benim için de bir tatlı yemeği unutmayın ;)







4 yorum:

The Dainty Dolls House dedi ki...

Oh my goodness, I would eat so much of those, haha!! They look amazing xx

Unknown dedi ki...

Hepsi de öyle güzel ki; neyse ki; coğrafik olarak baya uzağım. :) Yoksa ne yapardım ben...:)
Hepsini de ne güzel anlatmışsınız.. Gitmiş, gezmiş, görmüş ve yemiş kadar oldum. Sevgiler...

BERRY-DEW dedi ki...

Bon appetit :)))

BERRY-DEW dedi ki...

Insan bu tatlıları görünce dayanamıyooor, öyle güzeller ki. Yazımı beğenmenize de çok sevindim :)))